Kijk of het klopt - de klopende keuken

Afgelopen maandag was een succesvolle dag. Eindelijk de formele bekend making van Kijk of het Klopt (twitter #kloptie). Jan Peter van Doorn, Dick Veerman en ondergetekende hielden een presentatie, die door ook inmiddels online is te zien. Over de inhoudelijk kant van het plan heb ik hier op F4I eerder geschreven. Een video verslag en de discussie "the day after" op foodlog zijn hier te vinden. Stephan Verveen (FunnelVision & CoT) heeft een kort reactie filmpje gemaakt (zie hieronder) en de gehele presentatie op video opgenomen.

Kijk of het klopt - Reacties op de aankondiging d.d. 26 april 2010 #kloptie from FunnelVision on Vimeo.



Vooral van het mooie stuk van Annechien ben ik een beetje gaan blozen; wat een mooi stuk proza.Er zijn inmiddels nog veel meer stukken te lezen. Adformatie publiceerde vorige week al een stuk en ook Krispijn Beek heeft een stukje op zijn blog gezet (eerdere publicatie staat hier).

Hoe gaan we verder? De komende maanden gaan we de financiering rond proberen te breien en zal een stichting worden opgericht. Ook gaan we de wiki tijdelijk koppelen met de site www.kijkofhetklopt.nl. De bedoeling is om een stuk of 20 tot 100 profielen te gaan aanmaken. Daarnaast komt er nog een FAQ. Enfin, veel werk dat nog verricht moet worden.

PS Ik heb eerder geschreven over dit initiatief (link). Ook de uitleg over MySustainibility heb ik uitvoerig beschreven. De serie over Duurzaamheid in Food bestaande uit 7 delen (het gaan er vast meer worden), staat hier :
- deel1
- deel2
- deel3
- deel4
- deel5 - MySustainibility
- deel6 - Leesvoer en referenties
- deel7 - Iphone scanner


aanvulling 29 november 2010
Jos Bakker stelt nog wat vragen op foodlog. Uiteraard krijgt hij antwoord.

Reacties

Populaire posts van deze blog

In het Zonnetje gezet: Het gelijk (in mijn ogen) van Katans mening rondom voedingswetenschappen.

Teun is geen journalist maar een slim ondernemer. En ook ik heb mijn twijfels bij de ADH-cocnept : een schijnprecisie die er niet is in de praktijk.

Ons eigen poep en pies kan onze wereld redden!