Privacy en internet? Die combinatie bestaat niet - WieOWie

Schumpeter schreef lang geleden zijn inzichten op over het proces van innovatie. Vernieuwing heeft te maken met nieuwe combinaties ("neue kombinationen") en heeft te maken met creatieve vernietiging (lees ook nog maar eens What whould google do; better be your own cannibal). In mijn presentaties haal ik regelmatig Schumpeter aan. Op #CoT staat nu een discussie met de titel Is Innovatie een vorm van Combinatoriek? (geplaatst door Hans Konstapel).




Hierbij een voorbeeldje van een nieuwe combinatie. Meta-search engines bestaan al een tijdje, maar wieOwie is een meta-search engine die kijkt naar sociale media zoals linkedin en hyves. Toch wel handig als je iemand zoekt, of als je 'screenen'. Maar of de privacy hier nu mee is geholpen? Gelukkig heb ik niets te verbergen :-) Ach, we kunnen dit soort fenomenen niet tegenhouden.

Reacties

Populaire posts van deze blog

In het Zonnetje gezet: Het gelijk (in mijn ogen) van Katans mening rondom voedingswetenschappen.

Ons eigen poep en pies kan onze wereld redden!

Teun is geen journalist maar een slim ondernemer. En ook ik heb mijn twijfels bij de ADH-cocnept : een schijnprecisie die er niet is in de praktijk.