Massa=kassa, innoveren in een red ocean hoe doe je dat? Tips!

Weer heel erg actueel: innovatie. Wat je als een ondernemer in een red ocean zit? Wat doe je als je in een markt zit met vele aanbieders, in een markt zit met maar een paar klanten die dus kunnen kiezen. Kortom als je eigenlijk een annoniem "bulk" product maakt (Red Ocean), en alleen maar denkt -of geadviseerd wordt door je (Rabo-)bank- aan 'kostenreducties' of 'schaalvergroting'.

Wat doe je als je eigen 'bestuurders' zeggen dat de oplossing ligt in innovatie en duurzaamheid (terwijl je de indruk hebt dat ze niet weten waar ze over praten!). Tja, dat gaan je maar ZELF innoveren en innoveren betekent "DOEN in de praktijk".

Wat doe je als je echt wilt gaan innoveren?
1. Dan lees je eerst onderstaande foodlog artikelen eens door.
2. Daarna leest je de stukken op dit blog over innovatiemanagement.
3. Vervolgens bel je TOP b.v. en ga je samen met een paar experts aan de slag. Niks onderzoek, gewoon gaan DOEN in de praktijk **.

Succes!

De te lezen artikelen zijn:
- Massa=kassa (FOODLOG)
- We’re the champions - duurzaam naar de haaien (FOODLOG)
- De angst voor verandering blokkeert & LED verlichting van Rob Baan (FOODLOG)
- Aan de slag gaan met productontwikkeling (F4I).
- Duurzaamheid zorgt niet voor onderscheid (ANNECHIEN TEN HAVE).

** mocht je langs komen, weet dan dat we bij TOP maar 1 management regel hebben: "Alles wat je aandacht geeft dat groeit". Wat dat betekent vertel ik tijdens het kennismakingsgesprek.

Reacties

Populaire posts van deze blog

In het Zonnetje gezet: Het gelijk (in mijn ogen) van Katans mening rondom voedingswetenschappen.

Ons eigen poep en pies kan onze wereld redden!

Teun is geen journalist maar een slim ondernemer. En ook ik heb mijn twijfels bij de ADH-cocnept : een schijnprecisie die er niet is in de praktijk.