Melchior Meijer in het zonnetje gezet - Paleo Perspectief

Snel nog een korte tip zo laat op deze avond: het blog "het paleo perspectief" van Melchior Meijer. In de laatste jaren heb ik -oorspronkelijk getipt via Foodlog- al vaker hier op mijn blog over koolhydraatarm geschreven. Melchior verdient meer aandacht in de pers; wellicht kunnen hij en dr Frank gaan samenwerken? Waarom is er overigens zo weinig aandacht voor koolhydraatarm vanuit de wetenschap? En waarom loopt het voedingscentrum zo achter met haar adviezen? Alleen maar vragen.


Reacties

  1. Hoi Wouter,

    Bedankt! Maar ik hoef geen aandacht in de pers hoor ;-). Ik ben zelf onderdeel van het journalistieke bolwerk en geen deskundige. Het perspectief verdient meer aandacht. En je hebt gelijk dat dat niet gemakkelijk is!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mij betreft zie je dat vaker. Een onderzoekjournalist die zich zo heeft vastgebeten dat hij/zij zelf ook expert wordt. Ik denk dat er niet veel 'experts' aan academische centra (Muskiet wellicht uitgezonderd :-) ) zijn die zo goed geïnformeerd zijn als jij.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

In het Zonnetje gezet: Het gelijk (in mijn ogen) van Katans mening rondom voedingswetenschappen.

Ons eigen poep en pies kan onze wereld redden!

Teun is geen journalist maar een slim ondernemer. En ook ik heb mijn twijfels bij de ADH-cocnept : een schijnprecisie die er niet is in de praktijk.