Gijs van Wulfen in het zonnetje gezet - FORTH innovation methode

Gijs van Wulfen heb ik nog nooit ontmoet en eigenlijk heb ik het niet zo op innovatie methoden (al volgen we bij TOP als ik eerlijk ben natuurlijk ook een methodiek). Maar toch, Gijs weet waar hij over spreekt concludeer ik op basis van wat ik over zijn stukken heel erg graag. En we delen blijkbaar dezelfde passie: innovatie(management) (zie ook de TOP-wiki). Eerdaags ga ik hem uitnodigen voor een bakje koffie.


Zijn stukken op linkedin zijn werkelijk pareltjes, en het is heel slim gevonden om juist op linkedin een blogplatform aan te maken. Inmiddels zijn er bijna 19.000 volgers en dat is natuurlijk briljante marketing voor zijn eigen product de FORTH methode. Binnen TOP gebruiken we een voor voedsel aangepaste methode die begint met labjams. De essentie van FORTH is snel tot ideeën te komen (die dan wel vanaf alle kanten bekeken worden), dan je idee te testen op basis van een eerste prototype, je prototype aan te passen als nodig, en vervolgens een volledige productontwikkeling te doen. En is een product eenmaal gelanceerd, dan is 'luisteren naar klanten' en eventueel bijstellen van je product ook een onderdeel (denk hierbij aan sensemaking, Harold van Garderen www.top-innosense.nl). Dit alles is prachtig door Gijs weergegeven in een landkaart. Of te wel agile development. Precies ook onze  methode bij TOP.
Ik ben zelf zoals bekend mag zijn vrij actief in de digitale ruimte. Linkedin is een onderschat platform als het gaat om online campagnes besef ik nu, en Gijs heeft dat goed ingezien. Facebook is toch meer voor bekenden en vriendjes (privé dus). En op twitter is het allemaal wat vluchtiger. Persoonlijk gebruik ik twitter voor zowel prive, politieke, wetenschappelijke als zakelijke uitspraken (dus alles door elkaar heen). Gijs inspireert me om na te denken over onze online strategie. Een van de websites die ik recent heb laten maken is : www.wouterdeheij.nl, een portal waarop al mijn persoonlijke social media initiatieven staan.

Reacties

Populaire posts van deze blog

In het Zonnetje gezet: Het gelijk (in mijn ogen) van Katans mening rondom voedingswetenschappen.

Technologie is de volgende stap in onze evolutie - Hoe Darwin en Technologie gekoppeld zijn

Teun is geen journalist maar een slim ondernemer. En ook ik heb mijn twijfels bij de ADH-cocnept : een schijnprecisie die er niet is in de praktijk.