Tegenlicht #VPRO In het zonnetje gezet - Overvloed

Ik schrijf al jaren over innovatie(management en beleid) .. en probeer ook te #DOEN met ons TOP-team. Ik geloof vooral in de rol van technologie, en denk dat technologie in zichzelf zich wilt 'voortplanten'. Technologie ontwikkelt zich exponentieel en veel technologie zal in de toekomst in overvloed aanwezig zijn als er een digitale component is (Technological singularity), Voor fysiek en chemie zal dat iets lastiger zijn (en daar zijn 5 uitdagingen), maar toch .... de toekomst in de 6e kondratief-cyclus is mooi.



Zonet heb ik een Tegenlicht uitzending gezien met de titel "Overvloed"  (hier staat de gehele uitzending) waar ik erg blij van werd. Deze uitzending beschrijft vreselijk goed waar ik al jaren over praat, blog, schrijf en tweet. Kijken dus! Beetje gek om een tv programma in het zonnetje te zetten, maar dit keer is dat volkomen terecht. En na het kijken van dit programma, kan ik ook dit artikel aanraden en deze vimeo-film.


Reacties

Populaire posts van deze blog

In het Zonnetje gezet: Het gelijk (in mijn ogen) van Katans mening rondom voedingswetenschappen.

Technologie is de volgende stap in onze evolutie - Hoe Darwin en Technologie gekoppeld zijn

Teun is geen journalist maar een slim ondernemer. En ook ik heb mijn twijfels bij de ADH-cocnept : een schijnprecisie die er niet is in de praktijk.