Trends in Technologie - over cycli van kondratief en disruptieve innovatie.

Onderstaande presentatie is niks nieuws voor diegene die mijn blog lezen. Maar toch geeft deze presentatie van Inge Oskam, lector Techniek Innovatie en Ondernemen der Hogeschool van Amsterdam voor het Uitstroomprofiel Innovatiemanagement een mooi overzicht van de belangrijkste aspecten en trends van technologie ontwikkeling. Kortom, echt een aanrader om even te bekijken.





  1. Cycli van Kondratief (technologie-golven).
  2. De levenscycli van technologie.
  3. Disruptieve technologie (sprongsgewijs).
  4. Technologie verkenningen : 4R-model.
Natuurlijk is het vooral ook interessant om vorsers, transitie-experts waaronder Jan Rotmans en ander futurologen zoals Gunter Pauli te blijven volgen. Of gewoon ondergetekende ;-) Maar ik denk dat ik eens een kopje koffie ga drinken bij Inge Oskam aan de HvA.


2.

Reacties

Populaire posts van deze blog

In het Zonnetje gezet: Het gelijk (in mijn ogen) van Katans mening rondom voedingswetenschappen.

Technologie is de volgende stap in onze evolutie - Hoe Darwin en Technologie gekoppeld zijn

Teun is geen journalist maar een slim ondernemer. En ook ik heb mijn twijfels bij de ADH-cocnept : een schijnprecisie die er niet is in de praktijk.