Houdbaarheid en mild conserveren - een bijdrage aan verduurzaming II

Zo, nu maar even deel II over voedselverspilling en houdbaarheid schrijven. Afgelopen zaterdag was er wereldwijd aandacht voor voedselverspilling. Op de Dam werd Damn Food Waste georganiseerd waarbij 6000 gratis lunches werden uitgedeeld die gemaakt zijn met groente die niet 'voldoet'. Een prima initiatief om het onderwerp nader kenbaar te maken bij het grote publiek. Al blijf ik too-good-to-waste leuker en praktischer vinden ...

Ook Kassa Groen heeft twee leuke uitzendingen gemaakt over houdbaarheid en voedselverspilling. Kijken zou ik zeggen. Maar ik vind dat ze wel erg gemakkelijk doen over "ruiken of het goed is", en ook de europalementarier die tegen een 'tht' is pakt de te gemakkelijke weg. Super dat ze ook een stukje over pascalisatie (we waren de eerste in NL!) en AMAP hebben opgenomen. PurePulse is te nieuw, maar over een paar jaar komt dat ook nog wel op de TV. Meer weten? Kijk ook op pinterest.





Reacties

  1. super reactie van huib op foodlog
    http://www.foodlog.nl/artikel/damn-food-waste-vult-6000-magen/allcomments/#comment-109488

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Verpakkingen inzetten om voedselverspilling tegen te gaan. Dit klopt helemaal.
    http://www.foodlog.nl/artikel/australie-foodwaste-zit-m-in-de-verpakking/
    Ik zal tzt nog eens een artikel hierover schrijven. Past mooi in lijn met een eerder stuk dat ik schreef over een verpakkingsexpert van de WUR: http://wdeheij.blogspot.nl/2011/01/ulphard-thoden-van-velzen-in-het.html?q=ulphart
    En natuurlijk bij mijn driekoningen verhaal:
    http://www.foodlog.nl/artikel/een-nieuwjaarsparabel/

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

In het Zonnetje gezet: Het gelijk (in mijn ogen) van Katans mening rondom voedingswetenschappen.

Technologie is de volgende stap in onze evolutie - Hoe Darwin en Technologie gekoppeld zijn

Teun is geen journalist maar een slim ondernemer. En ook ik heb mijn twijfels bij de ADH-cocnept : een schijnprecisie die er niet is in de praktijk.